Menu Close

Loeng ja meistrikursus „Saksa orelimuusika esitustraditsioon 19. sajandil“

EELK Usuteaduse Instituudi kirikumuusika osakond ja Eesti Orelisõprade Ühing kutsub

loengule ja meistrikursusele „Saksa orelimuusika esitustraditsioon 19. sajandil“

5. oktoobril 2024 kell 12-17 Tallinna Piiskoplikus Toomkirikus.

 

Meistrikursus avab uusi lähtekohti nii Saksa, kui muu Euroopa 19. sajandi oreliteoste esitamisele.

Marianne Gustafsson Burgmann on antud teemal kaitsnud doktoriväitekirja Sibeliuse Akadeemias 2021. aastal ning esitab oma soolokontsertidel aktiivselt just selle ajastu orelimuusikat.

Kursusel saab osaleda nii aktiivselt, st. mängida ja saada konkreetseid nõuandeid – teoste nimekirja ja noodid saadame registreerunutele e-maili teel. Teosed on kergema ja keskmise raskusastmega, kasutatavad nii kontserdil kui ka jumalateenistusel. Saab osaleda ka passiivselt, lihtsalt kuulajana.

 

Koolitus algab kell 12 orelipooltunniga Tallinna Toomkirikus ja jätkub peale seda Toomkiriku orelirõdul.

Kursusetasu 30 eurot saab maksta kohapeal sularahas või arve alusel. Registreerimiskirjale palun lisage arvesaaja nimi ja kontaktid.

Koolitusele saab registreerida e-kirja teel kuni 30. septembrini 2024 saates kirja oma registreerimissooviga e-posti aadressil ui.kirikumuusika@eelk.ee

Lisainfo:  Kristel Aer, tel 502 0950  või  ui.kirikumuusika@eelk.ee

 

Marianne Gustafsson Burgmann (MuD) õppis orelimängu Turu konservatooriumis Erkki Alikoski, Helsingis Sibeliuse Akadeemias Markku Hietaharju ja Rootsis Piteå muusikakõrgkoolis professor Hans-Ola Ericssoni juures. 2021. aastal kaitses Marianne doktoriväitekirja Sibeliuse Akadeemia DocMus-doktorikoolituskeskuses ja sai muusikadoktori kraadi. Ta töötab kirikumuusikuna Inkoo koguduses Soomes ja esineb orelisolisti ning kammermuusikuna nii Soomes kui ka mujal Euroopas. Doktoritöö kaudu on ta keskendunud 19. sajandi Saksa orelimuusika esitustraditsiooni uurimisele.

 

Gustafsson Burgmann töötab Sibeliuse Akadeemias külalisõppejõuna postdoc-projekti “Orelimuusika, filosoofia ja metafüüsika” raames. Tema uuringute keskmes on Soomes kirikukontsertidel aastatel 1809-1917 (Soome autonoomia-aeg) mängitud orelirepertuaar. Samuti on ta käivitanud Soome orelimängutraditsiooni ajaloo kogumise ja uurimise, mille keskseteks teemadeks on õpetamise traditsioonid ja nende suuline levimine.

EELK UI Kirikumuusika osakond

 

SAMAL TEEMAL